Résztávos Margitsziget

2011.08.11. 13:32

Tegnap, szerda lévén a Nike Futóklubba mentem edzeni. Vajda Zsuzsi fél órát rám áldozott, hogy megírjuk a következő hetekre az edzéstervet, figyelembe véve a céljaimat, jelenlegi állásomat és az egyéb körülményeket. Igazán lelkiismeretesen foglalkozik velem, innen is köszönöm.

Örömmel láttam meg Vali barátnőmet, aki ezúttal már lefutotta a magáét, így csak a bemelegítésre jött velünk. Ő profi futó, aki remek tanácsokat ad. Sajnos a tempóját még nem bírom, de majd idővel... Iramszarvas, Dagadt Köcsög, és Szirénke is ott voltak a futoblogról, akiknek külön örültem.

Zsuzsi vezetésével gimnasztikáztunk egy kicsit, majd Dáviddal és a csapattársakkal elindultunk futni. Rövid bemelegítés után 2*2 km-t nyomtunk izomból, majd még 1 km-t mentünk tempósabban, végül levezettünk. Nekem még mindig a halálom ez a résztávozás, de most lényegesen jobban ment, mint a korábbiakban, és nem is stresszeltem magam annyira. Azért továbbra is érdekesnek tartom, hogy sok srác az ilyen rövid távokon igen csúnyán ott hagy, de ha már félmaratoni távról van szó, nem gyorsabbak nálam. Persze, mivel én korábban abszolút nem résztávoztam, igazából ez se olyan meglepő. Gyakorolnom kell, és idővel talán bírni fogom a tempójukat. Bár, mint tudjuk, nem az a cél, hogy egy edzésen egymáshoz képest hogy futunk, hanem hogy mindenki a saját céljait meg tudja valósítani.

Tegnap az össz futás csak 7,5 km volt, mert utána még más program is várt rám. Régebben ilyen kevés futásért el se indultam volna, most viszont azt gondolom, hogy abszolút megérte, mert ez minőségi 7,5 km volt. A célom most már tényleg nem a km-ek gyűjtögetése (abból már rengeteg van az idén), hanem a teljesítmény javítása, illetve a futás pozitív megélése.

Érdemes talán egy pillantást vetni, mit is alkottam tegnap:

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr633145947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.11. 14:13:14

Tök jó, hogy már Te is blogolsz, felveszlek majd oldalra. Aranyos az átlagtempód. Jövőre remélem már én is 6-kor futok :-)

pannonfunk 2011.08.11. 16:07:36

Azért ezek szép idők :)

Bele fogsz jönni, ez saját tapasztalat is. Én is annyit futottam hosszúakat kényelmi tempón, hogy nemhogy a résztávozás, de a tempósabb futás (amikor kevesebb, mint 3+4 lépés alatt veszek levegőt és fújom ki) sem akaródzik menni. Szerencsére én is javulásról számolhatok be.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.08.11. 16:23:59

Szia Nóra
Jók a tempók, én is szoktam hasonló edzéseket végezni és nem olyan sokkal gyorsabbak a lendületes szakaszaim.
Amúgy hogy zajlott a pihenés a 2-2-1km-ek között, azt nem írtad.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.11. 16:32:07

@mgergoo: Köszi, az jó lesz, ha felveszel. Hogy lehet egyébként ezt a blog ajánlót szerkeszteni? Még nagyon nem mélyültem bele a blogolás rejtelmeibe.

Egyébként szerintem a jövő szezont már a 6 órásokkal fogod kezdeni (hacsak nem módosul az időpont :-)).

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.11. 16:40:46

@pannonfunk: Akkor egy cipőben járunk. Én is baromi sokáig csak a távolságot növeltem, eszembe nem jutott résztávozni. Persze, azért így is gyorsultam, mert ez valamennyire automatikus folyamat, és nyilván nálad sincs másképp. De ha mostanában rákapsz erre az alternatív edzésformára, lehet, hogy gyorsabban fogsz eredményeket elérni, mint én.

@korpaZASZ: Szia, bocs, de csak tippem van, hogy ki vagy. Csak nem egy UB-s futótársam? Ha igen, ugye nem baj, hogy lefoglaltam magamnak ezt a nevet? :-)

Azért biztos vagyok benne, hogy te jóval gyorsabb vagy. Nem is tudom, hogy voltak a pihenők, de szerintem olyan 2-3 percesek lehettek.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.11. 16:46:14

Most nézem, hogy két hete is futottunk ilyen 2*2 km-est a szigeten, és akkor az Avg Pace 4:15 lett mindkettőnél. Tehát ehhez képest most javítottam pár másodpercet. Lehet, hogy kis lépések, de akkor is... Igazából néha azt is eredménynek érzem, ha nem rontok. (Ha pl. a következő félmaratonom olyan lenne, mint a májusi, akkor szuper boldog lennék.)
süti beállítások módosítása