Aquatlon

2011.08.14. 22:10

Brazíliában aquatlon a neve az olyan versenynek, ami úszásból és futásból áll. Valami ilyesmit követtem én el tegnap, csak kicsit közelebbi helyen. Igaz, volt szünet a kettő között, mert két különböző versenyről van szó, csak véletlenül egy napra estek és földrajzi elhelyezkedésüket tekintve is egymáshoz közel kerültek megrendezésre. Mit is csinál ilyenkor egy jó hazafi? Mindkettőre benevez.
 

Szüleim csopaki nyaralása helyileg teli találat a versenyek szempontjából. Az öbölátúszás Balatonfüredről indult, és Tihanyban ért véget. Apuval együtt vágtunk neki, hiszen ő is nagy úszó (vagyis az "is" talán felesleges szó). Mivel én a múlt hétvégén a Balaton-átúszáson nagyon fáztam, ezen a versenyen egy haveromtól kölcsön kapott neoprén ruhában indultam. (Sajnos most annyira béna netem van, hogy nem tudok képet feltölteni, de később pótolom. Jól nézett ki. :-))
 

Az úszás fantasztikusan jó volt. A víz is kicsivel melegebb volt, mint a múlt héten, és a neoprén ruha is megtette hatását, így hidegérzet teljesen elkerült. A táj fantasztikus volt, jobbra kinézve Tihany erdeje-hegye tárult az úszók szeme elé. Annyira elkápráztatott a látvány, hogy fél km-t mellben úsztam, hogy jobban kilássak. Tihanyban rengeteget kirándultunk a kedvesemmel és eszembe jutott, ahogy az erdőből néztük a vizet. Most pedig a vízből az erdőt. Kareszra gondolva még pozitívabb érzések költöztek belém. (Sajnos ő tanulásbeli kötelezettségei miatt Pesten maradt.) Mondhatom, hogy életem egyik legjobb versenye volt (nem az eredmény tekintetében). A célban hallottam, hogy 1:29 lett a 3,6 km. Igazából pont másfél órára számítottam, így bejött a forgatókönyv. Apu természetesen jobbat úszott, de csak tíz perccel, mert sokszor a hajók nem jelezték egyértelműen, hogy merre kell menni, és ő ilyenkor nem áll meg tájékozódni, csak nyomja ezerrel, így aztán néhány száz méterrel többet úszhatott. Ettől sajnos kicsit ideges volt a végén, így ő kevésbé örült, mint én.

Hazaérve Csopakra még ebédelni is volt idő, mert a félmaraton csak du. 4-kor kezdődött. Végre egy olyan verseny, ahol pontosan ismerem a helyszínt, és még a csomagmegőrzővel se kell szórakoznom. A térképre egyszer rápillantva sikerült memorizálnom az útvonalat, ami garantáltan nem a hírhedt GPS-agyamnak köszönhető. :-) Szerencsére csak két "kör" volt, nem tizenöt, mint ahogy én azt elképzeltem. 5 és 10 km-es távra is lehetett jelentkezni, de természetesen én nem adom a legnagyobb alá. A szüleim is kijöttek a rajtra. Nagyon kellemesen telt az eleje. Tudtam, hogy két lány van csak előttem, abból az egyiket az első kör végén megelőztem, de kiderült hogy mindketten a 10 km-es távot futották, tehát nem voltak ellenfelek. Vagyis: én vezettem a női mezőnyt. Féltávnál 46 percnél jártam, amivel abszolút elégedett voltam, a második fele viszont nehezen indult. Felérve az arácsi emelkedőn eszembe jutott, hogy van nálam gél, de sajnos már a frissítés után, így nem tudtam rá inni. Ez nagy hiba volt, mert amint leért a gyomromba az a tömény édes izé, elkezdett fájni a hasam. Nem volt nagyon vészes, de rengeteg energiát kivett. 16 km környékén úgy éreztem, hogy majdnem összeesek, de ekkor Apu ott termett előttem biciklivel. Ettől kezdve tekert előttem és húzott, ami átsegített a holtponton. Az utolsó km-eknél már alább is hagyott a hasfájás, így 1:38-cal sikerült célba érnem. Ezzel megnyertem a női mezőnyt, de a második félidőm 6 perccel rosszabb lett az elsőnél. Ez kicsit nyugtalanított, de igyekeztem nem erre koncentrálni, hanem a győzelemre. Erről is lesznek képek, de sajnos kicsit várni kell.

Nagyon örülök, hogy két versenyt is sikerült magam mögött tudni tudni egy nap, és természetesen azért azt is nagy dolognak tartom, hogy megnyertem a félmaratont, még ha nem is voltunk túl sokan a mezőnyben. Ha most még bringázok is majd egy kicsit, lesz ebből valamikor ironman? :-)

Ja, és a heti sport statisztika így néz ki: 42,9 km futás, 5,6 km úszás, 1 óra hasburning, 1 óra zumba. Az augusztusi futó km-eim nagyon gyérek, és a továbbiakban se lesznek sokkal jobbak. Úgy látszik, ahogy közeledik a Spar Maraton, úgy futok egyre kevesebbet. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr633153621

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.15. 07:53:49

Gratula!! Igen, már csak egy kicsit bringázni kell. Lehet, hogy az 1:38 nem PB, de a második részen a 6 perc azért jött be, mert a gél miatt fájt a gyomrod, szóval ha legközelebb máshogy frissítesz akkor nem lesz semmi gond és simán meglesz az az 1:30. Triatlon versenyben nem gondolkodtál még? Simára gondolok, amiben csak 10 kili futás van, tudom, hogy neked az nem kihívás, de biztos vagyok benne, hogy nagyon szép eredményt érhetnél el egy ilyen versenyen a gyorsaságod miatt.

katizsuzsi 2011.08.15. 09:06:08

Gratulálok! így a cél után is - a futóversenyen én drukkoltam Neked olyan lelkesen a futók közül :-). Láttam, hogy volt nálad GPS-es óra - mekkora távot mértél? nekem az volt az érzésem, hogy nem volt meg a 21km.

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2011.08.15. 10:14:02

Jajj de szép volt, gratulálok, hihetetlen szép nap! Nagyon ügyes vagy!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.15. 14:36:04

@pantomimes: Én is remélem, hogy hasfájás nélkül sikerül azért majd valami jobbat. Az a furcsa, hogy eddig soha nem ártott meg semmi ilyesmi, és nem egészen értem, hogy most miért tette. De máskor inni fogok a gélre mindenképpen, és talán az a decathlonos kupakos tetejű az nem ennyire tömény, úgyhogy inkább azt veszek máskor.

Gondoltam már triatlonra, de mindig csak a hosszabb távokra. Most azonban pont a 10 km-t futottam olyan szépen, hogy lehet, hogy mégis meg kéne próbálni egy ilyen simát is.

És neked hogy megy? Most már alapban 4:30-cal száguldozol? :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.15. 14:39:18

@katizsuzsi: Te kiabáltad a "hajrá azilinha"-t? Tökre örültem neki, csak olyan gyorsan tovább suhantál, hogy alig láttalak. :-) Te is a félmaratont futottad ezek szerint?

Nekem is 21-nél kevesebbet mért az órám, így még rosszabbnak minősül az eredmény, viszont szintes volt a pálya, ami valamennyire kompenzálja ezt a csúnya számot.

Az UB-n voltál? Láttad, hogy még a narancssárga UB-s nyilak is ott maradtak felfestve? Az elején majdnem megtévesztett. :-)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.15. 14:52:01

Gratulálok, tőled már alap a dobogós helyezés :-)

katizsuzsi 2011.08.15. 15:06:21

@azilinha: Igen, én voltam. Én vagyok a blogokon a csendes szemlélő :-).
Nem voltam az UB-n, úgyhogy én azt hittem, egyik irány a narancs, másik a zöld nyíl...
Én is félmaratont futottam, nekem 1:49 lett, ami jó lett volna - PB, ha 21km a pálya. (kiváncsi lennék, mennyivel mértél kevesebbet, mert csak sejtem, h nem volt annyi az annyi)
Úgy érzem, túlzottan kritikus vagy magaddal szemben - ez a félmaraton idő úszás nélkül is impozáns lenne. Ha mondhatok ilyet, a fent ecseteld szenvedésed kívülről egy cseppet sem látszott.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.15. 21:42:14

@mgergoo: Ettől félek pontosan, hogy ha nem sikerül valami rendkívüli eredményt produkálnom, már csalódást okozok. :-) De ne félj, te is hamarosan erre a sorsra jutsz! :-D

Köszi, hogy felvettél. Hogy lehet a blogajánlót szerkeszteni? Tudom, nézzek utána, de sokkal egyszerűbb téged kérdezni. :-)

@katizsuzsi: Nekem igazából csak 20,2-t mért az óra. :-( Viszont szintes volt a terep, tehát összességében egy 21 km-es sík pályán lehet, hogy ugyanilyen félmaratont futottunk volna. Örülök, ha kívülről nem látszott a szenvedés. Lehet, hogy pont az tartotta bennem a lelket, hogy kifelé legalább nem mutattam. Neked mi a következő megmérettetés?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.16. 07:52:24

@azilinha: ááá, mostanába maradok az 5 perces kiliknél, sajnos nem voltam idén még szabin csak 1-1 napra és ez most nagyon kijön rajtam, egész nap fáradtnak érzem magam, néha a futás is nyűg, de utána azért jobb. Tegnap is inkább úszni mentem, a nagy melegben jobban esett, meg nem akarok besokalni a futásból sem és érzem, hogy abban az irányban haladok.

katizsuzsi 2011.08.16. 09:21:39

@azilinha: Megmérettetések tekintetében beneveztem még januárban a NIKE-ra és a SPAR maratonra. A félmaraton mindenképpen menni fog, a maraton nekem csak az első lenne - jelenleg nem állok készen. A Csopakon kapott rajtszám miatt gondolkodom a 27km-es Velencei tavi versenyen, mint állomáson, viszont én is fáradok...

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.16. 20:58:50

@azilinha: holnap vagy a szigeten? beszéljünk róla :-)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.16. 23:30:15

@pantomimes: Nagyon jó, hogy így meglátod, hogy mikor kezd eleged lenni a futásból, és olyankor visszaveszel. Én abba a hibába estem, hogy olyankor is erőltettem tovább, és ez meg is mutatkozik a teljesítmény csökkenésben. Te csinálod jól.

@katizsuzsi: Szerintem, ha le akarod futni a Spar Maratont, akkor jó edzés rá a Velencei-tó, ellenkező esetben viszont hagyd a francba, ha úgy érzed, hogy fáradsz.

@mgergoo: Holnap még Balatonozok (sajnos utolsó nap), ezért nem megyek a szigetre, majd csak jövő hét szerdán. Akkor viszont megbeszélhetjük. :-)
süti beállítások módosítása