Velencei-tó futás

2011.08.28. 21:20

Basszus, vasárnap reggel fél 6-kor kelni! Ráadásul önszántamból. Ilyet a mazochistákon kívül más nem tesz, ugye? De még szadista is vagyok, mert a kedvesemet is felébresztettem, mivel tegnap úgy döntött, elkísér a versenyre. Sajnos futnia még a térde miatt egyenlőre nem szabad, de úgy gondolta, ezúttal a felesége mellett a helye. Persze, amikor megszólalt az ébresztő, nem éppen feleség dicsérő szavakkal indított. :-)

Első állomásunk a Kosztolányi volt, ahol Fejes Laci futótársunkat vettük fel, majd irány a Velencei-tó. Az elmúlt napok kánikulája szempillantás alatt fagyba csapott át. Fújt a szél és dideregtünk a rajt előtt. Nem akartam elhinni, hogy ilyen van. Összefutottunk még J. Ricsivel és néhány szigetről ismert kollégával, együtt várva a startot.

A rajtcsomagban a póló és sok reklám mellett chipet sajnos nem találtunk, ellenben egy műanyag, kutyának való csont belekerült, hiszen enélkül hogy boldogulhat egy futó? :-D (Majd elosztom mind az összes kutyám között, csak össze ne vesszenek. ;-)) A rajtnál megtudtuk, hogy valóban nincs chip-es időmérés, tehát csak a brutto idő számít. Ezt hallva igyekeztem a mezőny elejére állni, így a starttól számítva pár másodpercen belül elértem a rajtkaput. Kellemesen indult a futás. Jó ideig stabil 4:30-4:40-es tempót toltam, csak az emelkedőkön kényszerültem 5-ös fölé. Egy ideig se előttem, se mögöttem senki, így jól kellett figyelnem a nyilakat, hogy ne tévedjek el. (Itt még nem is volt probléma.) A 10 km-es részidőm 47 percen belül volt, pedig az elején voltak elég szép emelkedők. 14 km-nél (durván a felénél) fogott el a jó érzés, hogy már mennyit lenyomtam, és még mindig milyen jól bírom. Két csávó közben megelőzött, de nem is bántam, mert legalább mutatták az utat. Később én is előztem kettőt, majd egy harmadikhoz csatlakozva futottunk sokáig együtt. Elárulta, hogy szívesen fut velem, mert tavaly a siófoki félmaratonon én húztam őt be a célba. Megörültem, hogy ilyen pozitív emlékei vannak rólam. A vége felé azért elkezdtem lassulni. Többnyire még sikerült 5-ös alatt tartani a sebességet, de míg az elején a 4:30 volt a legjellemzőbb, itt már inkább olyan 4:50-es ment csak.

Többször is láttam visszafelé is felfestve nyilakat, de nem foglalkoztam velük. 20 km után azonban egyértelműen megpillantottam egy, a menetirányomnak megfelelő nyilat balra, a tópart felé. Biztosra vettem, hogy ezt kell követni, ezért a társamnak (aki akkor előttem volt) és a mellette haladó bringás rendező csávónak is szóltam, hogy rossz felé mennek. Visszajöttek, de hamarosan kiderült, hogy eredetileg ők mentek jó felé, és az a nyíl, amit én követtem, egy másik verseny pályája volt. Végül is csak olyan 2-300 méteres lehetett a kitérő, de azért nem örültem neki. Ráadásul, alighogy visszaértünk a helyes útra, egy lány megelőzött, aki onnantól kezdve elhúzott, és esélyem nem volt utolérni a célig.

A vége felé jött még egy elég hosszú, lakás emelkedő. Itt már nehezemre esett 5 perces alatti ezreket futni, de még beleadtam, ami bennem volt. Azt már tudtam, hogy a km-felfestés és az órám nincsenek szinkronban. Akkor még csak az eltévedésnek tudtam be, de később kiderült, hogy amúgy is elmérték a végét majdnem 1 km-rel. Sebaj, szerencse, hogy az órám pontosan mérte azt, amit én tettem meg, tehát a célnál láttam, hogy pontosan 29 km-t futtoam 2:17 alatt.

Keményen elfogott a boldogságérzet, főleg hogy sikerült megcsípnem a női második helyet. Persze, ott bujkált bennem a kisördög, hogy ha nem lett volna az eltévedés, akkor is beért-e volna az a lány, de szerintem igen. Sőt, akkor lehet, hogy pont az utolsó métereken előz meg, ami még idegesítőbb lett volna. Szóval semmi probléma, nagyon örülök, hogy ilyen eredményt tudtam elérni. Lehet, hogy így nem tűnik olyan szép számnak, mert csak 4:45 az átlagsebesség, de az emelkedők szerintem úgy 2-3 percet rádobtak az összidő tekintetében. 


Pár perccel utánam Laci is beért. Egyszer csak megszólal a bemondó, hogy érkezik a harmadik női versenyző. Odanéztem, hogy ki lesz, aki még ott áll a dobogón, erre megpillantottam J. Ricsit a hosszú hajával. :-D A bemondó korrigálta a dolgot, mi meg jót szórakoztunk. :-) Hamarosan befutott Laci is, így vele és Karesszal leültünk enni, mert kajajegy is képezte a befutó csomag részét, Karesz meg benyomott néhány sört, ha már a futástól el van tiltva. :-) Ahogy ott ültünk, már egész jó idő lett. Kisütött a nap, elállt a szél, és a reggeli borzalomnak nyoma se volt. Szívesen fürödtem is volna egyet a tóban, de aztán eltelt az idő, úgyhogy kibírtam nélküle. Végre jött az eredményhirdetés, ahol nagy örömmel vettem át a 2-ik helyezésért járó díjat. Tudom, hogy ez egy kis verseny volt, és csak azért sikerült ilyet alkotni, mert a nagy nevűek nem voltak ott, de akkor is jó érzés.


Kárpótlást nyertem azért is, hogy az egy héttel később megrendezésre kerülő nike félmaratonra nem tudok menni. Ez így nagyon szép befejezése volt a nyárnak. A szeptember részemről futóverseny-mentes hónap lesz, ezt megígértem Karesznak. Innen is köszönöm, hogy eljött velem erre a versenyre és szurkolt. Edzeni persze fogok továbbra is szorgalmasan, mert október 2-án jön a nagy maratoni megmérettetés.

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr753186371

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iramszarvas 2011.08.29. 19:49:55

Kicsit anakronisztikus a dolog, mivel Ricsi előttem ért be. :)

szami69 2011.08.29. 21:04:15

Óriási gratuláció, fantasztikus idő! Büszke lehetsz magadra!

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.08.29. 21:57:46

Gratula, szép futás volt, kellően hosszú is, a maratonhoz beszámítandó hosszú futásként is egyben.
Az én versenyem sajnos szombat délutánra esett Horvátországban, 35 fok volt árnyékban, igaz csak 10km.
A hűs vasárnap talán 2 perccel is jobbat futok, de mondjuk a többiek is, így ez nem lehet mentség.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.08.30. 08:54:45

Jó kis futás volt akkor ez is, az, hogy ott vagy a dobogón már nem meglepő :) Karesz hogy van? Javulgat azért a térde?

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.08.30. 09:58:19

Gratulálok a futáshoz és a szép eredményhez! Sokszor olvasom, milyen jó eredménnyel és milyen sokat futsz, makszi riszpekt.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.30. 14:26:48

@iramszarvas: Javítottam.

@szami69: Köszi. :-)

@korpaZASZ: Na és azt nem árulod el, mennyi lett így ez a 10 km? :-)

@pantomimes: Azért csak olyankor állok dobogóra, amikor a "nagyok" nincsenek ott. Karesznek azt mondták, hogy kb. fél év, amíg rendbe jön a térde. :-( Ha nem fut, akkor nem fáj, így nem tudjuk, hogy javul-e, de nagyon reméljük.

@Simone Lewis: Köszi szépen, de azért még lehetne sokmindent optimalizálni az edzéseimen az eredményességhez.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.08.30. 14:45:25

@azilinha: 38:33, végül 7. lettem, M30ban első, de ez cseppet sem vígasztalt, sokkal-sokkal jobban kellett volna bírnom a kánikulát...

runinternational.eu/results2011/mursko_sredisce_10km_2011.pdf

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.30. 21:56:14

Ahh látom csak a szokásos sztori, valami futóverseny, aztán Azilinha a dobogón.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.30. 22:27:06

@korpaZASZ: Olyan sebességet tartottál 10 km-en, amit én 1 km-en bírok, ha megszakadok. Tényleg rémes, hogy mennyire nem bírod a kánikulát. :-) Meg aztán 7-iknek lenni 80-ból... :-)

@mgergoo: Nekem azért nem szokásos, és sose úgy indulok neki, hogy dobogós leszek. És hogy ténylegesen mi lesz a rangsor, azt leginkább az befolyásolja, hogy kik vannak a pályán. Ha mennék a nike-ra, valószínűleg semmi érdemleges helyezésem nem lenne, mert oda a profik is mind mennek. De nem, és _tényleg_ nem ez az oka, hogy nem megyek. :-)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.31. 08:21:17

Gratulálok, nagyon jó időt futottál!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.08.31. 09:01:17

@BGy: Köszi. Én azért nem voltam annyira elégedett, de ha már 3 perccel jobb lett volna, akkor igen. Ezt a 3 percet viszont be lehet tudni az emelkedőknek (de legalább 2-t biztosan). Így már kicsit jobb. :-)

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.09.01. 10:01:41

Gratula, szokas szerint kiraly ido, es jol erzem, hogy egyre gyakrabban jatszik be a dobogo? :D

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.09.01. 10:35:02

@helga84: Köszi. Csak olyankor játszik be a dobogó, amikor gyenge a mezőny. :-)
süti beállítások módosítása