Maraton utáni elsők

2011.10.06. 20:08

Véget ért a maraton, de az élmény még teljesen bennem él. Óriási dolog, hogy sikerült teljesíteni, és, ahogy előzőleg is írtam, a körülményekhez képest teljesen elégedett vagyok a 3:40-es eredménnyel.

Azt egy pillanatig se gondoltam, hogy a maraton után pihenni kéne, sőt, Zsuzsi fel is hívta a figyelmemet, hogy valamit mozogjak a következő nap. Mivel hétfőn úgyis az edzőtermi hasburning és zumba órákat szoktam látogatni, ezúttal se tettem kivételt. Hát, nem mondom, hogy a hasizomgyakorlatok mindegyszálig öröm újongásokat váltottak ki belőlem. Volt rengeteg lábfeltevős gyakorlat, ahol a combot is folyamatosan feszesen kell tartani, nekem meg ott volt a maraton teljes egészében a combjaimban. Ráadásul most sok gyakorlathoz súlyzót is használtunk, így meglehetősen éreztem a vállamban is az izomlázat. Természetesen ettől még eszembe se jutott megpróbálni ellazsálni. Amint véget ért az óra, kezdődött a zumba. Az elején nem volt hozzá kedvem, mert nagyon fáradtnak éreztem magam, de amint elkezdtük, hirtelen feltöltődtem energiával és el is felejtkeztem a fáradtságról. Nagyon jó levezetés volt a sok erősítés után.

Kedden futó nap van, és csak az, hogy előtte két nappal maratont futottam, még nem tartott vissza az edzéstől. 12 km-t terveztem be olyan tempóban, ahogy megy. Hát, basszus, alig bírtam emelni a lábaimat! A combom még mindig tele izomlázzal, de azért nem adtam fel. Éreztem, hogy folytatódik a maratonos robotmozgásom, és az izmaimnak nem esik jól a futás, de az agyamnak annál inkább. Fizikailag szar volt, szellemileg viszont felfrissülés. Hogy miért csak 5:20-as átlaggal toltam? Nem azért, mert ennyit terveztem, hanem mert ennyit sikerült.

Szerdán végre eljutottam a Margitszigetre és alávetettem magam a 6 órás edzésnek. Nem tudtam, mi a terv, de bíztam benne, hogy nem fogjuk túl keményen tolni, hiszen elég sokan magukon viselik még a maraton nyomait. Szerencsére tényleg nem volt semmi megerőltető: 3 km bemelegítés, 2 km váltogatós, majd még egy kör a 7 órásokkal. A második kört lassan kezdtük, de aztán Valival meg pár emberrel kicsit belehúztunk, és jól esett. Erre a napra már sokkal inkább sikerült regenerálódnom.

A keddi futásom itt, a szerdai pedig itt látható. Most azon gondolkozom, hogy hogyan tovább. Bár visszavonulni készülök hobbifutóvá, azt hiszem, lesz még pár maratonom. Novemberben pedig két félmaraton van tervbe véve, de PB-célok nélkül.

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr283283589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.10.07. 17:19:50

Azt gondolom, hogy úgy nem lehet hobbifutóvá válni, hogy versenyekre jársz, ezt már most el is felejtheted :)

Elképzelted magad, hogy "hobbifutóként" lazázol egy versenyen és örömmel engeded el magad mellett az egyébként lassabbakat? Fejben nagyon erős vagy, ha ezt meg tudod csinálni, talán nehezebb lesz mint egy 3:30as maraton :) Ez most komoly, nem vicceltem.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.10.08. 17:59:37

@korpaZASZ: Te már próbáltad? Én nem tartom kizártnak, hogy elmegyek egy versenyre, de sebességileg csak annyit adok bele, hogy élvezni tudjam, nem pedig annyit, hogy mindenképpen a korábbi önmagamat próbáljam felülmúlni, illetve a többieket megelőzni. Az edzéseken se úgy készülök, hogy nyomom mint állat, csak hogy le bírjam futni a távot. (Persze, erre már ma rácáfoltam, mert nekiindultam egy félmaratonnak 1:45-ös célidővel, és sikerült is 1:43-ra kihozni. Viszont ez igazából nem versenytempó ezen a távon. A félmaraton PB-m ennél 8 perccel jobb, és nem is próbálkozom mostanában megdönteni.)

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.10.08. 21:11:38

Leírok egy hasonló esetet: tavaly a maraton előtti héten csütörtökön(pedig amúgy hétvégén szoktam hosszút menni:) ) futottam 35 km-t 4'24"es tempóban, eléggé megérezték a combajaim), de azért 2 napra rá elindultam a kanizsai félmaratonon - persze csak edzésként lefutni. Hogy mi lett belőle, azt itt elolvashatod...Részben a maratonom is ráment erre a kis malőrre.

zaszse.blogspot.com/2010/09/nagykanizsai-oszi-futofesztival.html

De majd az idő eldönti nálad, hogy alakul.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.10.16. 15:43:37

@azilinha: 2h54m07 az új maratoni PBm (4'08"/km), az első 23kmt egyedül futva, majd a maradékot már az utánam induló félmaratonistákat kergetve.
Most a célom a 2h48m lesz (ami éppen 4 perces ezrek), de már éles verseny keretein belül majd.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.10.16. 22:01:10

@korpaZASZ: Kegyetlen!!! Olyan tempóval futod a maratont, amivel én az 1 km-es résztávot. Olvasni is félelmetes. Nem találok szavakat.
süti beállítások módosítása