Hogyan fussunk PB-t edzésen?

2011.11.20. 20:57

Tényleg azt hittem, nem fogok tudni menni a siófoki versenyre, ezért nem is neveztem. Sérültnek éreztem magam az előző időszakban, és nem is akartam a versenyre koncentrálni. De azért csak nem tudtam kikapcsolni a gondolataimból Siófokot. Mikor eljött a verseny napja, úgy döntöttem, lenyomok én is egy félmaratont, mintha ott lennék.

Eleinte nem jártak különösebb gondolatok a fejemben. Nyomtam nagyjából a szokásos tempóban, majd alig 1 km után megláttam egy srácot, akiről úgy gondoltam, kb. az én tempómban fut. A versenyszellem egyből belém csapott, és szépen ott is hagytam a csávót. Még egy ideig ügyeltem, hogy utol ne érjen, de hamarosan el is tűnt a látókörömből. Közben az órámon néztem a km-váltásokat, és meglepően sok km-t sikerült 4:20-as tempó alá vinnem. Ettől szárnyakat kaptam. Májusban a K&H-n futottam az eddigi félmaraton rekordomat, ami 1:35 lett. Emlékeztem, hogy az valami 4:32-es vagy hasonló átlaggal hozható össze. Most pedig szinte minden ezresemet sikerült ennél gyorsabbra vennem. Éreztem, hogy PB-esélyes a dolog, még akkor is, ha csak egy sima edzésről van szó.

Közben folyamatosan Siófokon járt az eszem. Egyrészt nagyon sajnáltam, hogy nem vagyok ott, másrészt így is élveztem a rendkívüli formámat. Nyomtam, ami csak kifér belőlem. Úgy 15 km-ig repesztettem, aztán kicsit elkezdtem fáradni, de még így is bőven 4:30 alatt tudtam tartani a tempót. 21,1 km-nél megállítottam az órát, amely abban a pillanatban 1:32:09-et mutatott. Fantasztikus érzés volt. A K&H-s 1:35 után az volt az érzésem, ezt esélyem nincs megdönteni, és úgy fogok meghalni, hogy ennél jobb félmaratonom nem lesz. Fel sem tudom fogni, hogy őszre hogy kerültem ilyen jó formába. Október 2-án, a maratonon még szenvedtem, de aztán, mint akit felhúztak. Az edzéseken folyamatosan olyan tempót nyomok, amilyeneket korábban versenyen se tudtam soha. És most ez a félmaraton mindenek netovábbja.

Egyrészt nagyon sajnálom, hogy nem Siófokon teljesítettem ugyanezt, másrészt valahol örülök is neki. A büszkeségemnek és a hiúságomnak sokkal jobb lenne, ha ez az eredményem hivatalosan regisztrálva lenne és bárki bármikor visszakereshetné az eredménylistán, másrészt pont azt gondolom, hogy nem a büszkeségnek és a hiúságnak kell dominálnia az ember életében. Én hajlamos vagyok túlzottan nagy jelentőséget tulajdonítani az eredményeimnek, de jól tudom, hogy emberileg nem az határoz meg, hogy mennyi idő alatt futok le x km-t. Emberileg pedig jobban szeretnék fejlődni, mint a futásban. Így azt tudom mondani, hogy nagyon örülök ennek a teljesítménynek, és bár kicsit sajnálom, hogy a versenyen nem tudtam megmutatni, összességében boldog vagyok, hogy így alakult. Az életem célja Istenhez minél közelebb kerülni, ez pedig nem a futó eredményeken múlik.

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr183399065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.21. 10:16:45

Gratulálok, számomra ez űridő, főleg a tegnap után, az utolsó 3-4 kilin kegyetlenül harcoltam, hogy 5 perc alatt tartsam a kiliket, így még sosem éreztem, azt hittel egyszer csak összeesek, aztán csak nem :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.21. 11:07:48

Hú, ebből már jövő tavasszal 1:30 alatti idő lesz. Márciusban Debrecenben? :))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.11.21. 11:37:42

@pantomimes: Én azóta gyorsultam be ilyen látványosan, amióta Szasza figyelmeztetett, hogy emeljem magasabbra a sarkaimat. Közben még Bitliszbá szavait is mindig hallom: ha csak egy centivel hosszabbakat lépsz, már rendkívül sokat gyorsulsz. Szerintem próbáld meg, hátha neked is bejön.

Én tudom magamról, hogy nem bírom gyorsan szedni a lábaimat, ezért inkább a lépéshosszal tudok előnyt szerezni. A szigetes Vali viszont nem így csinálja: ő olyan piciket lép, mintha gyalogolna, de ezt olyan gyorsan teszi, hogy közben repeszt. Én is próbálkoztam kicsit a technikájával, de nekem nem jött be. Lehet, hogy megpróbálhatnád mindkettőt, és meglátod, hogy neked melyik a hatásosabb.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.11.21. 11:41:51

@BGy: 1:30, nem tudom, jó lenne, de igazából nem merem így előre megjósolni, hogy menni fog. Megpróbálnám márciusban Debrecenben, igen. Szintén márciusban kéne a Balatonnál maratont futni, úgyhogy jól meg kell néznem a futónaptárat.

szancsurrr · http://egyensulyt.blog.hu/ 2011.11.21. 16:05:52

@azilinha: ez jó, én is kipróbálom őket. bár ezzel a rossz bal lábammal nem várok csodát :(

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.23. 11:03:10

@azilinha: tegnap kipróbáltam amit írtál, de valahogy fura így futni, vagy nem is tudom. Jó lenne a technikámon csiszolni, mert tudom, hogy bénán futok, csak nehéz, mert magamat máshogy látom belülről.
süti beállítások módosítása