3000+

2011.12.25. 21:21

Futogatok továbbra is, szó sincs itt leállásról, pihenésről vagy lazsálásról. Igaz, mostanában nem nyomok már havi 300 km-eket, de azért a 200-at még jócskán meg szoktam haladni (+ heti 4 óra egyéb sport). A gondolataimat már kevésbé tölti ki a futás, mint régebben, a testem azonban kívánja a kilometereket. Egyszercsak azt vettem észre, hogy 3000-re emelkedett az idén lefutott km-ek száma.

Na jó, azt azért nem mondom, hogy ez meglepetésként ért. Tudtam jól, hogy mi az ábra, és mikor elindultam arra a futásra, amelyiknél tudtam, hogy eljön ez a bűvös szám, kimondottan néztem az órámon a km-jelzőt. Érdekes módon pont a munkahelyem épületénél jártam, amikor beháromezresedett. Ettől most már mindenképpen kedvelnem kell azt a környéket. :-) Ha jól emlékszem, ekkor írtunk december 11-ét.

Most már karácsonynál járunk, azóta már megfutottam legalább még egy százast, de nem minden tökéletes. Az a probléma, hogy koncepció nélkül nyomom mostanában. A hiúságom nem bírja elviselni az 5 perc/km-nél lassabb tempót, vagyis igazából 4:50 alatt "kell" tartanom még a legjelentéktelenebb edzést is. Több életszakaszban is megállapítottam már, hogy ez az állandó verseny az idővel nem célravezető. Az is meglátszik, hogy az elmúlt egy hónapban is lényegesen romlott a teljesítményem. November 20-án, a siófoki verseny napján még bírtam egy 4:22-es átlagú félmaratont nyomni, mostanában meg kb. 4:45-ösek a futásaim, pedig úgy érzem, ugyanúgy kihajtom magam. Csütörtökön voltam végre Ulrikékkal egy közös futáson a Gellérthegyen, ahol belekóstoltam a lassú tempó gyönyörébe.

Akkor csak az járt a fejemben, hogy ilyen kényelmesen is lehet nyomatni, és én ezt képtelen vagyok magamnak megengedni! Bemelegíteni ugyan szoktam pár perces gimnasztikával, de amint elindul a futás, követelem magamtól a gyors tempót. Vajon ezzel összefügg a lábszárfeszülős problémám? Ez hol jobban, hol kevésbé jön elő, de mostanában visszatérő zavaró tényező. Így aztán mostanában nem azért futok, mert jól esik, hanem mert megszoktam, hogy ez az élet rendje, követeli a szervezetem, de a futások elején szenved a lábam és a boldogság hormonok is csak a futás befejeztével jelentkeznek.

A jó hír az, hogy Karesz, a kedvesem egész jól felépült a térdsérüléséből és már javában futogat. Ennek ellenére nem szoktam vele futni, mert amikor megpróbáltam, úgy éreztem, túl lassú nekem még az ő tempója. Mostanra viszont már ő is gyorsult, nekem meg kéne néhány lazább futás, úgyhogy szerintem tökéletes páros leszünk (ezen a téren is). Meg vissza kéne térnem a résztávozáshoz is, mert az is változatossá teszi a futásokat, és eredményes is. De mivel még kb. három verseny nélküli hónap áll előttem, először kéne kicsit lenyugodnom, aztán összeszedni magam. Még nem késtem le semmiről.

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr893495550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.12.25. 21:54:49

Gratulalok újra az évedhez!
Hasonló problémáktól 'szenvedek', nekem is kéne néha 5 perc feletti futásokat eszközölnöm, de nekem sem nagyon megy. Vagyis néha sikerül, de abban van majdnem 1000m szint (blogomban írtam róluk), így érthető. Ma pl. 15 km volt a terv borzasztó lazán, a feléig ment is 130 alatti pulzussal éppen 5min/km oldalszembeszélben, de aztán nem bírtam már és kicsit fölé mentem inkább a pulzusnak (132 lett a vége), de gyorsulnom 'kellett'.
Valamiért sz.rnak érzem a formám, pedig nagyon komolyan edzettem az utóbbi hetekben is.
itt ki is fejtem a véleményem róla:
szilveszterihegyimaraton.blogspot.com/2011/12/ki-milyen-varakozasokkal-keszul.html
Boldog Karácsonyt Nektek!

Ritchy · http://kettlebellhardstyle.blogspot.com/ 2011.12.25. 21:56:49

Itt a Terepfutás fórum:
www.facebook.com/groups/221951301177041/
, lehet csatlakozni, és sokszor szerveznek csoportos futásokat. Talán a rendszeres terepezés újra megadja a lassú kilométergyűjtés örömét. :)
Hajrá, jövőre is hasonló szép évet kívánok Neked és Karesznak!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.12.26. 22:36:23

@korpaZASZ: Érdekes, hogy még te is úgy látod, hogy kellenének az 5 perces ezreknél lassabb tempójú futások, pedig te azért összehasonlíthatatlanul jobb vagy nálam. Az a pulzus, amit írsz, nekem űrpulzus, bár mostanában nem szoktam mérni. (Jó ötlet újra beizzítani a pulzusmérőt, már szinte el is felejtkeztem róla.) A szar formának nem lehet, hogy valamennyire a tél az oka? Télen mindenki belassul egy kicsit, nem? Bár, igazából én se értem, mert most meleg tél van, tehát arról nem panaszkodhatunk, hogy befagy a tüdőnkbe a levegő. Igazából kitűnő futóidő van mostanában, de nekem is romlik a sebességem, és másoktól is csak a motiválatlanságot hallom. Én azért bízom benne (bár nem tudom megmagyarázni), hogy márciusra ismét csúcsformában leszünk.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.12.26. 22:39:24

@Ritchy: Köszi, pont erre gondoltam. Asszem, elmegyek szerdánként a SZESZ futásokra. Szerintem ez visszahozza a motivációt, és ott tutira nem fogok stresszelni az idővel.

Köszi a jókívánságokat, már annak is nagyon örülök, hogy Karesz újra futhat. Neked is sok sikert a sportban és a melóban (mivel neked ez már egybefonódik :-)). Hogy van a bringád? :-)

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.12.27. 08:28:52

@azilinha: az ötperces nálam is az a szint, ami már igazán lazát jelent (kivéve ha közvetlenül ébredés után kora reggel futom), ilyenre is lenne szükség, de amolyan 'idegesítő tempó', az embernek jobban menne a lába, de csak eröltetve visszafogja magát. Nekem elég alacsony a maxpulzusom (183 körül van), így kell nézni a 132-t is(72%).

Joe. · http://futonaplo.blogspot.com 2012.01.03. 14:47:52

A fejlődés nem a tempó erőltetésétől jön, hanem a megfelelő szívritmustartományban történő futásokkal, amiknek jelentős része max. 75-80%. A cél szentesíti az eszközt, erre gondolj amikor magadat visszafogva kéne futnod, mert hosszútávon (ééérted hosszútávon, haa haa hát ez óriási - L'art pur l'art(bocsi)) megtérül. :)
süti beállítások módosítása