2011-2012

2012.01.13. 19:25

Egyhetes kényszerpihin vagyok - ez be volt kalkulálva, mégis, már két nap után nehezen viselem a sportnélküliséget. Sebaj, legalább most van időm blogolni egyet. Úgyse írtam még összefoglalót 2011-ről, most végre itt az ideje. 

Nézzük akkor: futás: 3160 km, edzőtermi sportok: 156 óra. Úszásról és bringázásról nem készült számadat. A következő futóversenyeken vettem részt: 

Rotary Félmaraton, Debrecen   21 km   1:40
Oxygén Nagyerdei Maraton, Debrecen   42 km   3:35 (női 3-ik hely)
Borvidék Félmaraton, Szekszárd   21 km   1:54 (hegyi terep)
K&H maraton váltó (félmaraton), Budapest   21 km   1:35 (női 3-ik hely)
Keszthelyi kilométerek, Keszthely   21 km   1:40 (kicsit emelkedős)
Ultrabalaton, Balatonaliga-Tihany   54 km   4:51 (kis eltévedéssel a végén)
Bükki Hegyi Maraton   46 km   4:34 (női 3-ik hely; hegyen, esőben, sárban)
Győr-Lipót   27 km   2:05
Csopaki félmaraton   21 km   1:38   (női 1. hely)
Velencei tófutás   29 km   2:17   (női 2-ik hely)
Budapest Maraton   42 km   3:40

Lényeges esemény volt még a Balaton körbebringázása, amit mintegy 12 óra alatt sikerült megtennem (persze, nem a saját lepukkant montimmal), a Balaton-átúszás 5,2 km-ét 2:18 alatt teljesítettem, a tihanyi öbölátúszás 3,6 km-e pedig 1:29 lett. 

Év vége felé már kicsit untam a futást. Éreztem, hogy valamit újítani kéne. Elkezdtem útvonalat változtatni, így ismét gyakori helyszínné vált a Gellérthegy.

Aztán hallottam a SZESZ-futásról, és éreztem, hogy ott a helyem. Nagy élmény volt sötétben az erdőben, fejlámpával nyomni egy félmaratoni távot. A lámpám sajnos nem ment át a teszten, így másikat kell venni, de a maga a futás rendkívüli élmény volt. Pár nappal később panoráma-kört terveztem, végül Borbély Janival és Bitliszbával futottuk le a BÚÉK 20 útvonalát. Távban és helyszínben mind hasonlított a SZESZ-re, csak ezúttal világosban. Most ott tartok, hogy a terepfutás vonalát szeretném kicsit nyomatni. Persze, a síkfutást se hanyagolom. Jó sok versenytervem van az idei évre is, talán kicsit túlságosan is. Lehet, hogy szelektálni kell belőle. És itt van gondolkodási szinten az ironman, de ennek ügyében még mindig nem tudok dönteni. A mellette és ellene szóló érvek nagyjából kiegyenlítik egymást, így nem tudom, mi lesz a vége. Annyi biztos: idén is megteszem a tőlem telhetőt. 

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr423543379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2012.01.14. 15:56:19

Gratulálok tavalyhoz is és a tervekhez is, bár tudom, hogy csak buliból futsz majd minden versenyen ;) Buliból is lehet PBket futni, ha az utolsó 100at jól megnyomod.

Közben sikerült szereznem 'olcsón' új FR405öst, mostanság így néz ki egy átlagos normál edzésem (a térkép nem sokat mond neked):

connect.garmin.com/activity/141436644
Némi szint volt csak benne, de a 133as pulzus az, amivel most elégedett voltam 4'44" mellett (a héten épp elértem vele a 100kilcsit és még itt a holnap :) )

Egyébként most az alapozáskor jó lenne elérni a heti 150-160km-t feb közepére, majd már specifikusabban készülnék a maratonra(Pozsony), aztán már kezdődne is a tapering (aktív rápihenés).

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.14. 22:08:44

@korpaZASZ: Heti 150-160 km? Igen szép szám, de neked nem lehetetlen. A pulzusértéked is irigylésre méltó. Én mostanában nem is szoktam mérni. Tök felesleges, mert úgysincs türelmem a pulzuskontrollos futáshoz, így tutira az egekben van állandóan.

Látom a belinkelt edzésedet, de szerintem a Garmin 305 is ugyanilyet csinál. Ha jól tudom, a 405-nek tovább bírja az aksija és vízálló, ugye? Tehát pl. ironmanre is használható.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.15. 16:33:46

@korpaZASZ: Na, ügyesen véletlenül kimoderáltam az előző kommentedet, amikor a linkedre szerettem volna klikkelni, ezer bocs!

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2012.01.15. 17:08:54

@azilinha: nem tudom már mit irtam:)
Ja, hogy a mai edzésemnél jól jött, hogy utólag a folyamatos résztávok pulzusadatait megnézhettem.
4:50 3km 128
4:40 3km 131
4:30 3km 138
4:20 3km 143
4:10 3km 150
4:30 3km 146(levezetés)
Számomra sokat mondanak ezek az értékek, ezért szeretek pulzust mérni.
Ezt már ne töröld ki, most nincs semmi újdonság a linkemen :)
süti beállítások módosítása