Két jó futás

2012.02.24. 20:12

Mostanában nagyon beleszerettem az edzőtermi órákba, főleg a zumbába. Őszintén szólva a sok-sok mínuszban a futási motivációm eléggé lecsökkent. Ettől persze azért eljártam futni is, de inkább csak a lelkiismeretem megnyugtatása volt a cél. Az eredményeim is igen gyatrák lettek a tavaly novemberiekhez képest, amikor csúcsformában voltam. Persze, lehet, hogy csak az volt a baj, hogy a szervezet túl sok energiát használt fel a hőháztartás épen tartásához, és ennyivel kevesebb maradt a futásra. Többnyire már az indulás is agyrém volt, mire összeszedtem és magamra vettem mindent, ami szükséges: 1 rövidujjú, 2 hosszúujjú, 1 polár felső, 1 rövidnadrág, 1 hosszúnadrág, zokni, cipő, lábszárvédő, sapka, fejpánt, kesztyű, csuklópánt zsebkendővel, karpánt asztma spray-vel, csuklóvédő, garmin óra, mp3 lejátszó. Hihetetlen volt, hogy mire mindezt magamra aggattam, akkor kellett még elindulni futni! Ha nem lenne a futás 7 éve az életem része, bizonyára eszembe se jutott volna ilyesmivel szadizni magam. :-)

Nagy megváltásnak éreztem az idő enyhülését. A múlt vasárnapi futásomon a fent említett ruhadarabok egy részét már mellőzni tudtam, és valahogy a kedvem is jobb volt. Éreztem, hogy sikerülni fog a tervem, ami 7 szigetkört írt elő. Hogy miért kőrözgettem egy emberi útvonal helyett? Fel akartam mérni, hogy mit tudok valójában hosszútávon, és nem akartam, hogy útkereszteződések, piros lámpák, gyalogosok, bringások stb zavarjanak be. A szigeti körözgetés egyetlen előnye, hogy nem kell megállni. Tökre örültem, hogy szinte végig jól éreztem magam. Az elején persze fura volt, hogy már annyit futottam, és még sehol se tartok, meg amikor már a félmaratonon túl voltam, és még mindig csomó volt hátra, de éreztem, hogy bennem van a szükséges energia. Tudtam, hogy menni fog, és így is lett. Időtervem elvileg nem volt, gyakorlatilag nagyon szerettem volna 5 perces átlagon belül futni az ezreket, és ez sikerült is. A 37 km-t 3 óra 1 perc alatt teljesítettem, ami 4"55-ös átlagot jelent. Szerintem baró. :-)

Nem titkoltan a március 17-i MaratonFüred versenyre készülök. Tudom persze, hogy ez nem rekordjavítós cucc lesz, mert elég szintes a terep (Badacsonytomaj-Balatonfüred bringaút), de sebaj. Szintben viszonylag edzett vagyok, mert januárban és február elején sokat futottam hegyen (SZESZ, Gellérthegy, egyéb), távban viszont régen mentem ilyen nagyot. Eddig kételyeim voltak, hogy sikerülni fog-e a MaratonFüred, most viszont már érzem, hogy rendben vagyok.

Ezen a héten tovább enyhült az idő. Tegnap már olyan kellemes volt a délután, hogy ennek bedőlve az esti futáshoz felülre csak 1 rövidujjú, 1 hosszúujjú, meg még1 rövidujjú póló került, ami azért hidegnek bizonyult. 13,8 km volt a táv, és már a 4-ik km-nél éreztem, hogy alulöltöztem. Gyorsan megtaláltam a megoldást: jobban kell nyomni! Így aztán ennek megfelelően ment a folytatás, és így sikerült 4:37-es átlagot hoznom. Pár hónapja persze futottam ennél sokkal jobbakat is, de a mostani formámhoz képest ennek is nagyon örültem. Kezd visszatérni a futásba vetett hitem. :-)

Most egyébként utazgatások várnak rám, jelenleg Dublinba tartok, jövő héten Ludwigshafen következik. Sajnos ez egy-két napot elvesz a futástól is, az edzőteremnek meg végképp betesz. De azért igyekszem kihasználni a lehetőségeket, és meló után futva próbálom majd felfedezni a városokat.

===========

UPDATE: Az eddigieket tegnapelőtt este írtam a repülőn, csak aztán elfelejtettem kipostolni. Szóval azóta a dublini futások is megtörténtek, de arról majd külön írok (ha lesz hozzá elég időm és motivációm.)

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr644193955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2012.02.25. 15:37:30

A futva városnézés nekem is ismerős, ugyanis tavaly Hágában töltöttem egy hetet, a nevezetességeket az egész napos szakmai programokat követően futva fedeztem fel. Tök jó volt! Kinéztem az útvonalakat, vittem fényképezőgépet, vicces volt! :-D Külön gratulálok a 4.55-ös 37 km-ednek, brutál jó! :-D

Belus Tamás · http://kmkovek.blog.hu 2012.02.27. 07:10:05

Bárhol járok a világban, mindig nálam van a futócipőm (mint Artur Dentnél a törülközője). Várom a Dublini postot, remélem fotóztál is...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.02.27. 23:23:11

@b.fruzsi: @Belus Tamás: Hát igen, futócipő nélkül nem lehet elindulni. Tényleg jó futva várost nézni, bár azért annyit nem lehet látni, mintha normálisan sétálna az ember. Viszont sokkal nagyobb területet be lehet járni. :-)

Köszi a gratulációt, ilyet kéne futnom a legközelebbi sík maratonon is (ami nem tudom, mikor lesz).
süti beállítások módosítása