A csütörtök a keddhez hasonló nap, amikor általában munka után egyből megyek futni. Vagyis, alighogy felállok az íróasztaltól, nyomás! Délután folyamatosan azon szurkoltam, hogy ne ismétlődjön meg a keddi izomfeszülős történet. Persze, egy jó kis bemelegítéssel nyilván elejét tudtam volna venni, de kinek van kedve ott, a munkahely épülete előtt bemelegítéssel szarakodni? Nagyon lassan elfutottam a Kopaszi gátig (kb. 0,7 km), és ott melegítettem egy kicsit, persze közel se olyan mennyiségben és minőségben, mint ahogy Zsuzsiékkal szoktunk a szigeten.

Három kört terveztem (1 kör = 4 km), ebből az elsőt lassúra, a második kettőnél viszont 5 perces ezrek alatt kívántam tartani a sebességet. Ez nagyjából össze is jött. 5:06-os átlagú lett az első kör, 4:38 a második és 4:41 a harmadik. Pihenő nem volt köztük, hiszen ez nem résztávozás. Az izomfeszülés nagyon picit jelentkezett az első körnél, de szerencsére meg se közelítette a keddi állapotot.

Pénteken nem szoktam futni, olyankor az edzőteremé a főszerep. Ezúttal csak egy zumba órát nyomtam le és a capoeira aerobicra nem maradtam, mert Dávid mondta a múltkor, hogy most a futásra koncentráljak és inkább hanyagoljam a többi sportot. Igaz, a maraton még nincs annyira közel, de szombat délelőttre kemény futóedzés szerepel a tervben, és a capoeira aerobic nagyon sokat kivesz az emberből. Sajnáltam nagyon, alig bírtam zumba után kimenni a teremből, annyira lett volna kedvem maradni, de én fegyelmezett vagyok!! ;-)

Péntek este arra gondoltam, hogy minden normális ember valami sörözőben ül a kedvesével meg a haverokkal, vagy egy koncerten ugrál, míg én csak azon voltam, hogy minél előbb ágyba kerüljek és ki tudjam magam aludni. Szombaton délelőtt fél 10-re volt Zsuzsival megbeszélve a futás, ami nekem hétvégén kimondottan hajnali időpont. De mivel itt a maratoni tempó begyakorlása volt a cél, nem hagyhattam ki. Oda is értem időben a Margitszigetre, de Zsuzsi az elején azt kérte, hogy néhány embert vigyek egy 3 km-es bemelegítésre, és onnantól fussunk majd együtt. Így is lett, tehát az első 3 km még nem számított a tempó gyakorlási részbe, hiszen 5:36-tal mentünk. Onnantól kezdve viszont beleadtuk a beleadni valót. Zsuzsi két és fél körön jött velem, ami nagyon jó volt. Egyértelműen jobb együtt futni. Gyorsabban telnek a percek és kevésbé érezhető a tempó. Innen is köszönöm Zsuzsinak, hogy segített diktálni az iramot. Az utolsó két kört viszont már egyedül kellett megtennem, és itt is az volt a lényeg, hogy 5 perces ezrek alatt maradjon a sebességem. Az órám úgy volt beállítva, hogy csipogjon, ha ennél lassabb vagyok. Néhányszor megszólalt, de szerencsére csak egy-egy pillanatig, aztán elhallgatott. Szóval, nagyjából sikerült a tervezett iramban haladni. Még az első 3 km-es bemelegítő tempót beleszámolva is 4:53-as átlagot hoztam. Ez teljesen jó lenne a maratonon is, de a mai táv csak 26,4 km volt, és eléggé elfáradtam a végére. Meglátjuk, hogy a versenyláz és a többi futó segít-e majd annyit, hogy tudjam tartani ezt a tempót 42 km-en. A végén még Valival, Andrással és Janival ittunk egy kis sört (én a vezetés miatt alkoholmentest), és közben jól kitárgyaltuk, ki mit tervez és hogyan készül a maratonra.

Nagyon örülnék, ha beleférnék a 3 és fél órába, de ha nem, akkor se dől össze a világ. Sőt, nem is kívánok a továbbiakban egyéni csúcsokat dönteni. Fogok továbbra is futni és versenyekre is azért eljárogatok, de inkább a teljesítés és a hangulat lesz a lényeg. Szurkolok majd azoknak, akik olyan fanatikusok lesznek, mint amilyen én voltam az utóbbi két évben. :-)

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr703234835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.09.17. 21:59:16

Hajnali fél 10, én addigra még hétvégén is befejezem általában a futásaimat, gondolj csak bele :)
Hasonlóan hozzád, a hosszúakat legalább 10mp-cel gyengébben futom, mint kellene majd a maratonon (4'16" lenne a minimum) és azért rendesen elfáradok, mondjuk mostanság a meleg miatt is. Szóval vannak kétségeim, de bízok a versenyhangulatban rejlő lehetőségekben.

Amúgy ma sikerült nyernem egy félmaratont, hááát, senki nem fázott:)

zaszse.blogspot.com/2011/09/nagykanizsa-felmaraton-2011-09-17.html

szami69 2011.09.18. 08:16:11

Nagyon szép edzés, jó formában vagy! Meglesz a 3:30! Hajrá! Azért ha már nem a PB.lesz a cél akkor is írd a blogot, nagyon ösztönző! Hali

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.09.18. 09:09:31

@korpaZASZ: elolvastam a blogodat, bazi jók a pulzus értékeid!

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2011.09.18. 10:42:00

@BGy: ennyire magasak még soha nem voltak versenyen (főleg nem ilyen időeredménynél), igaz a melegnek is betudható remélhetőleg. De nekem csak 185 körül van a maxom, szóval én nem nevezném bazijónak, de majd az őszi versenyeken elválik, mire leszek elég, lesz e PB belőle. No, nem naptári hónap szerinti őszt, hanem tényleges hűvös időjárást értek alatta.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.09.19. 13:06:38

@korpaZASZ: Elolvastam a félmaratonodat, és szavakat nem találok... :-) Olvasás közben viszont átéltem a verseny stresszét is, amit már én is megtapasztaltam párszor élőben - igaz, én nem az első helyért, csak dobogós helyért küzdöttem. Gratulálok a fantasztikus eredményhez, és a rengeteg edzés munkához.

@BGy: A pulzusértékek szerintem tényleg egyénfüggőek, nem hasonlíthatjuk össze egymáséval. Nekem most jött ki a terheléses vizsgálat eredménye, mi szerint:

SzintPulzusszámCsúcs-szint, sprint, gyorsulási képesség, max. erő >195/perc
Intenzív,gyorsasági állóképességet, verseny-specifikus erőnlétet fejlesztő 185-195/perc
Extenzív, erőnlétet fejlesztő szint 150-185/perc
Alap állóképesség és zsírégető szint 125-160/perc
Kompenzációs szint (bemelegítéshez és levezetéshez) <125/perc

Nekem minden tartomány jóval az átlag fölött van, tehát nekem ezt kell figyelembe venni az edzéseimen. Más lehet, hogy 160-as pulzusnál már úgy érzi, hogy meghal, míg nekem ez míg nekem ez az alapszint felső határa.
süti beállítások módosítása