IM vagy sem?

2012.01.21. 22:00

Tíz napom van eldönteni, hogy részt kívánok-e venni az idei nagyatádi Ironman rendezvényen, vagy sem, mert addig "csak" 32.000 Ft a nevezési díj. Sajnos még mindig nagyon döntésképtelennek érzem magam. Valószínűleg benevezek, mert június 30-ig visszamondható a dolog, és ebben az esetben csak 3.000 Ft kezelési költséget számítanak fel. Valamiért azonban úgy gondolom, hogy ha egyszer benevezek, akkor ahhoz fogom tartani magam, és attól kezdve mindent megteszek a siker érdekében.

Nézzük, mivel is járna a dolog. 3,8 km-t bármikor leúszom, ezzel nincs probléma. Mégis, ha szeretném a legjobbat kihozni magamból, erre is edzenem kell, tehát minimum hetente egyszer irány az uszoda! Ez még bőven belefér, idáig semmi gond. 180 km letekerésében már nem vagyok olyan gyakorlott. Tavaly ugyan körbetekertem a Balatont, de éreztem is rendesen, hogy nem vagyok egy gyakorlott bringás. Az, hogy bicóval járok dolgozni, az tök más dolog, a közlekedésből történő bringázásnak köze nincs a versenyzéshez. Problémás az is, hogy nincs még versenybringám, illetve, hogy nem is ismerem az utakat, hogy egyáltalán merre érdemes edzeni, és még eltévedős is vagyok baromira. De úgy néz ki, ezeken is lehet segíteni. Regő haverom, aki több triatlon versenyen részt vett már, és idén ő is megy az IM-re, azt a tippet adta, hogy itt csináltassak egy bringát: http://matuzmaster.hu/ Van bp-i telephelyük is, és állítólag olcsóbban összeraknak egyet a saját igényeimnek megfelelően, mintha boltban venném. Mari Suarez futótársam, aki gyakorlott bringás, felajánlotta, hogy edz velem. Ő tud jó helyeket és nem téved el. Ez nagyon nagy segítség nekem. Szóval, akármennyire is bonyolultnak látszik a dolog, mégis úgy néz ki, mindenre van megoldás.

Ezután már "csak" azt a maratoni távot kell lefutni. A három sport közül a futásban vagyok lényegesen a leggyakorlottabb. Futottam már több maratont, sőt, hosszabb távokat is, és a futás állandóan és folyamatosan terítéken van az életemben. Ennek ellenére mind a mai napig nehéz lefutnom egy maratont, és egy "sima" maratonra is becsületesen fel kell készülnöm. (Első idei ilyen megmérettetésem 8 hét múlva a Balatonnál lesz, jelenleg erre gyúrok.) Milyen lesz azonban úgy futni azt a maratont, hogy közvetlenül a 180 km-es tekerséből indulok neki? Át fognak egyáltalán váltani a lábaim tekerésből futásba? Azt hiszem, erre a részére kell rengeteget edzenem. Kell hosszútávokat bringáznom, majd egyből nekiindulni egy szép kis futásnak.

Mindezt mikor fogom csinálni? Van egy kedvesem, akitől nem szeretném elvenni az időt, mert nagyon-nagyon szeretem. Hamarosan munkahelyet váltok, és felelősségteljes melóm lesz, amit szintén nem lehet félvállról venni. Az eddig említett sportok mellett edzőterembe is járok, amiről a továbbiakban se szeretnék lemondani, mert a zumba és a capoeira aerobic és a hasburning szintén nélkülözhetetlen dolgok. :-) Ja igen, és szeretnék hittanra is járni, ennek is már megvan az időpontja.

Azt mondják, az embernek mindenre van ideje, amire akarja. Ezt kell tehát szem előtt tartani, és jó szervezéssel biztos meg lehet oldani. A reggeli lustaságomról kell mindenek előtt lemondani. Nem lesz szombaton 10-ig alvás, és hétköznap is elő fog fordulni, hogy munka előtt megyek sportolni (az uszoda tipikusan ilyen dolog). Megpróbálom a lehető legoptimálisabban beosztani az időmet, amúgy meg Istenre bízom a dolgot.

A bejegyzés trackback címe:

https://futobarom.blog.hu/api/trackback/id/tr773647515

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2012.01.21. 22:29:58

Meggyőződésem hogy megcsinálod!!Nagy nagy hajrá hozzá!

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.21. 23:02:27

@Eperszemke: Úgy gondolod? Neked legyen igazad. :-) Köszi.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.22. 06:07:13

@azilinha: nevezz! Ennyi sportolással a hátad mögött sikerülni fog. A bringázás utáni futást kell gyakorolni. Állítólag nehéz elindulni bringa után. A láb még tekerni akar. Legalább lesz egy ironwoman ismerősöm. :-)

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2012.01.22. 07:22:47

@azilinha: Te aztán egy elfoglalt lány vagy Nóra! Ezután úgy kell majd valahova bepréselni egy sörözést! :-) Félre a tréfát, szerintem is nevezz be, egyszer az életben úgyis meg fogod csinálni, így inkább előbb, mint utóbb. Jó szervezéssel meg valóban minden megoldható! Hajrá!

korpaZASZ · http://korpa.blog.hu/ 2012.01.22. 14:50:18

Szerintem nevezz be és a felkészülést figyelembe véve nyárig még meggondolhatod magad. (hozzáteszem, hogy nekem ugyanez a szervező/H.Gyula/ duatlon-visszalépés kapcsán egy fillért nem utalt vissza...). Pár éve még duatlonoztam és a futás-bringa váltás gyengébben ment, mint a bringa-futás, bár nálad előbbi nem játszik.
A bringát lesz komoly dolog felfejlesztened, a futás miatt nem féltelek, de csak akkor, hogy a bringa nem vág földhöz teljesen. No és a kánikulára sem árt számítani, bár idén nagyjából jó idő volt a múlt évekhez képest.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.22. 18:03:00

@BGy: @b.fruzsi: @korpaZASZ: Köszi a biztatást, remélem, tényleg egy ironwoman ismerőssel bővelkedhettek majd július végén. :-) Biztos, hogy nagyon nehéz lesz a bringa-futás váltás, de addig begyakorolom. Szerencsére az erőnlétem szerintem megvan hozzá, csak tényleg az adott területen kell gyakorlatot szereznem.

effe 2012.01.22. 22:19:02

drukkolok, hogy sikerüljön!
a bringás edzésre kíváncsi vagyok, nem tudom, hogy hol lehet ilyen távolságra készülni, a közlekedési- és útviszonyokat ismerve.
ajánlom a Tour de Tisza-tó-t (BSI rendezvény, idén május 6-án), igaz, ez csak 67 km.

mata68 2012.01.23. 09:24:35

A bikemag.hu-n is érdemes körbenézni. Mi a feleségemmel itt vettünk országúti bicajt, gyakorlatilag új állapotban.

A Tour de Tisza-tó versenyt én kihagynám, olvastam néhány beszámolót tavaly. Nagyon nagy a tömeg, a kerékpárút 3-4 m széles. Volt néhány bukás is.

193 2012.01.23. 14:36:14

Jó ideje már csak 6, 6 1/2 órákat alszom, hogy jusson időm a családra, munkára és a futásra amit így csak kora hajnalban tehetek. Megszoktam és így érzem jól magam.
Igaz, hétvégeken napközben 1/2, 1 órákat belealszom de kiválóan regenerál és még így is marad 18 óra életem más dologaira.
Szóval, csípj el az alvásból, szervezz okosan, töltődj hatékonyan és egyszer csak a Nagyatádi rajtnál találod magad!

Nagyon kemény de nagy-nagy élmény!
Sok sikert!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.23. 20:20:21

Jó sok terved van, de ez így jó! Sok sikert a felkészüléshez! :)

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.30. 09:59:57

@effe: Köszi a Tisza-tó ötletet, de május 6-án van a Borvidék Félmaraton. Szörnyű, ha az ember ennyire be van táblázva. :-)

@mata68: Neked is köszi az ötletet, de szerintem mostmár marad a Matuzmester. Egyik haverom is ott csináltatta a sajátját tök jó áron, és eljön velem, úgyhogy bízom benne, hogy sikerül valami jót összehozni. Te mész az idén IM-re?

@193: Te voltál már IM-en ezek szerint? Igen, az alvásból kell lecsípni. Először is vissza kell fogni a péntek-szombati sörözéseket, mert ezektől a koránkelés nem igazán megy jobban. :-)

193 2012.01.30. 10:31:00

@azilinha: Nem voltam IM-en de az élménybeszámolók mindig magukkal ragadnak és drukkolok, hogy te is átélhesd a célbaérés pillanatait!
Nagy fájdalmam de kerékpár biztosan kimarad már az életemből (évekig küzdöttem egy kerékpár nyereg okozta betegséggel,de már meggyógyultam).
A futás azonban mindenért kárpótol!

mata68 2012.01.30. 10:46:43

@azilinha: Igen, készülök ezerrel:)
mata-ironman.blog.hu

drsunyilo 2012.01.30. 17:29:36

Na, beneveztél?
Én az elmúlt évtizedben minden évben ott voltam Nagyatádon kísérőként. Most én is belevágok.

Egy dologban biztos vagyok: indulhattál akármilyen nagy és hangulatos futóversenyen, csinálhattál bármilyen nagy "dolgot" (sportra gondolok), a Nagyatádon teljesített ironman-re úgy fogsz visszagondolni, mint semmilyen más sportversenyre...

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.31. 09:40:55

@mata68: Látom, szépen fejlődsz az úszásban. A hajnali időpontjaid nagyon durvák, sajnos nekem ez a reggeli felkelés a gyenge pontom, de jól motiválsz. :-) Kb. mennyi időt tervezel az IM úszás részére?

Én most le vagyok állva az úszással, de legkésőbb jövő héten újrakezdem és folyamatosan nyomatom az IM-ig. Igazából ettől a résztől félek legkevésbé, mert a Balaton-átúszások is mindig simán mentek, még edzés nélkül is.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.01.31. 09:44:14

@drsunyilo: Beneveztem, bár még a fizetés nem történt meg, azzal várok február 6-ig. :-) Minden esetre szervezgetem a dolgaimat. Csütörtökön megyek a bringáshoz összehozatni valami célnak megfelelő gépet. Próbálom az úszást is visszailleszteni az életembe, a futást meg eddig is nyomtam keményen és a továbbiakban sem lesz másképp.

Biztos érdekes lesz ennyi év kísérés után ezúttal résztvevőként ott lenni. Edzel rá keményen?

mata68 2012.01.31. 11:36:33

@azilinha: Hajnalban és késő este van időm edzeni (meló, 3 gyerek). A hajnali kelést meg lehet szokni, de hiányozni nem fog IM után:)

Úszásnál valószínűleg kihasználom majd a limitidőt, de dolgozom rajta, hogy ne így legyen.

effe 2012.02.01. 11:24:02

@azilinha: kíváncsi vagyok, milyen bringát raknak össze, várom róla a beszámolót!
süti beállítások módosítása